Etappe 13: Châlons en Champagne - Le Meix Tiercelin 42km

14 augustus 2019 - Le Meix-Tiercelin, Frankrijk

14  augustus 2019.

Hallo volgers,

In Châlons en Champagne de avond afgesloten met nog een rondje door het stadje, Carrefour gevonden en wat boodschappen gedaan. In de keuken van de albergue pastaschotel gemaakt met potje groente erdoor, gehaktballetjes en een beetje kruiden en ketchup. Best geslaagd. Flesje blauwe Chimay erbij.
Bewust vroeg gaan slapen voor een lange etappe vandaag.  Lag er al om 21uur in, was ook echt moe, en heb wekker op 6.30uur gezet.
Dus vroeg op, m’n Carrefour-ontbijtje gegeten (emmentaler op stokbrood) en een pakje halal-koffie gevonden. Niet echt lekker die koffie, maar bij gebrek aan beter ...
Iets na 7 uur op pad, eerst een km of 6 langs t kanaal en vervolgens bij Sarry een beetje heuvel op gegaan. Desolate route vandaag, werkelijk niets onderweg en zo’n enorm lange wegen dat je wat moedeloos wordt. Zie foto’s maar! Gelukkig wel 2 keer water kunnen scoren onderweg, 1 keer aan de sproeipomp van een boer (voor beregenen van de gewassen) en een keer op kerkhof.
Onderweg een stuk of 5 gehuchten doorkruist met werkelijk totaal geen voorzieningen, je ziet er ook nauwelijks mensen.
Wel een beetje afwisseling onderweg die gehuchten, net als de enkele stukjes bos.
Het land ziet er wat triest uit momenteel, het is echt kurkdroog. Ik vraag me af of ze hier straks wel wat te oogsten hebben?

De route was trouwens wel ideaal voor de Wheelie, beetje flauwe heuvels onderweg.

Rond 15.30, na 42km (een stukje verkeerd gelopen) aangekomen bij ESAT, een soort tehuis voor mensen met psychische problemen. Heel hartelijk ontvangen, een fijne kamer gekregen, straks diner en morgen ontbijt. Dat alles voor 20 euries.
Mooie omgeving hier bij het tehuis, prachtig kerkje uit 1600-zoveel gezien met bijzondere afbeeldingen op de pilaren.
Verder hier allerlei ateliers voor de “patiënten”; tuinderij, winkeltje, hout- en metaalbewerking e.d.
Wordt vast weer een goed verblijjf.
Maar daarover morrege meer,

Paul.

1. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    En respect; weer een mega afstand afgelegd. De fotos laten wel goed zien dat t lange saaie wegen waren.
    Op naar morgen en een mooiere route..
  2. Peter en Gerda:
    14 augustus 2019
    En Paul, de schoenen nog niet versleten??? Wat een afstand weer vandaag, niets voor ons!!!
    Geniet van het diner, en wij wensen je een goede nachtrust.
  3. Harrie R:
    14 augustus 2019
    Hoi Paul, al een behoorlijk stuk afgelegd en veel gezien onderweg aan de foto's te zien. Morgen weer een fijn e voortzetting
  4. Pascal:
    15 augustus 2019
    hey Paul,
    na mijn vakantie ff rustig bij kunnen lezen.
    Zo te lezen heb je een aardig ritme gevonden en schiet het behoorlijk op.
    ik ga er wel vanuit dat je bij terugkomst een bierproefavond organiseert met al die opgedane kennis onderweg 😁 Over je laatste slaapplaats zal ik verder geen grapjes maken behalve dat je hier voor kort ook dagelijks was. Ik wens je nog veel blaarloos wandelplezier en vooral goed weer en heerlijke biertjes.
  5. COR:
    15 augustus 2019
    Hoi Paul, wel heel veel km om in één dag te lopen !! Ik heb wel bewondering voor je. Probeer niet te veel van je benen te vragen. op de foto's te zien zijn de wegen saai maar de luchten zeker niet! Geniet er van. Groeten: COR