9e etappe Bolsena - Montefiascone

13 september 2022 - Montefiascone, Italië

Gisteren in Bolsena best een drukke avond, catacomben bezocht, het kasteel en aan de kust van het meer gaan kijken. Een pizza verorberd en om een uur of 22 gaan pitten.

Vanmorgen zo’n cupje nespresso gehad en een banaan. Vervolgens op pad gegaan. Geen lange route (16km) maar wel aardig klimmen (500meter). Het meer van Bolsena gevolgd via bos en panoramaweggetjes. Vandaag voor t eerst m’n geplande etappe gewijzigd en eerder gestopt. Montefiascone is toch wel interessant om ff te stoppen. Iets na 11uur kamer geregeld in Monasterio en zit nu op terras bij druk kruispunt van 6 wegen. Verbazingwekkend dat er nog niks op elkaar botste! Echt mafkezen zijn het in de auto, de Italianen. In België zou ik me veiliger voelen.

In het Monasterio om 19uur ook het diner geregeld. Ben eens benieuwd, een verassing is ook wel eens aardig. Het is een zusterklooster en ik ben eens benieuwd of ik met de dames mee mag eten.

Straks om 16uur met Irene diverse bezienswaardigheden gaan bekijken. Zo meteen nog ff een uurtje rusten maar.

Geen verplichting trouwens, maar in Monasterio (en ook bus naar Italië bijv.) hebben ze graag dat je een mondkapje draagt.

1. Peter en Gerda:
    13 september 2022
    De plaatsjes zien er prachtig uit Paul.
    Laat het je smaken bij de zustera, erwtensoep met pannekoek????????
  2. Jacqueline:
    13 september 2022
    Hoi Paul,
    Ook lekker; een dagje minder km en beetje de tourist uithangen. 😅Veel plezier met de bezichtiging.