6e etappe San Quirico d’Orcia - Radicofani

10 september 2022 - Radicofani, Italië

Gisteren met z’n 9-en gaan eten. Reserveren bij restaurant. Erg druk rond etenstijd, veel Italianen eten ook buiten de deur. Niet meer te veel gegeten, soepje en een salade. Tot vrij laat nagetafeld en rond 23uur in bed.

Toch vanmorgen 6uur opgestaan en gaan lopen. Verderop in de straat koffie met een zoet broodje. Vrij koel vandaag, tot een graad of 25 in de middag. Al lopend merkte ik dat het goed ging vandaag en dus halverwege besloten om de hele tocht te doen. Niet eenvoudig (35km en dik 1000hoogtemeter) maar het is gelukt. Over de laatste 8km wel 3uur gedaan, continu stijgend over dikke 400meter. Ook genieten van prachtig uitzicht.

Radicofani is weer een pareltje met vrij weinig toeristen (vandaag?).

Pas om 15uur aangekomen en werd door 2 NL pelgrims meteen meegenomen naar goede herberg. Effe douchen, was doen en stadje ingegaan. Niet veel gelopen, maar rusten op terras. Ik ben ook behoorlijk moe natuurlijk!

Om 19uur al kunnen eten, weer gekozen voor vers brood met lokale kaas- en vleessoorten. Weer heel goed bevallen en goede energie voor morgen denk!?

Morgen een korte naar Aquapendente op 24km en maar 300meter klimmen. Het wordt ook echt wat koeler hier, morgenvroeg 12 graden en in de middag zowat 25.

Morgen meer, duik er nu eens in.

1. Peter en Gerda:
    10 september 2022
    Paul, indien nodig, stuur ik je een winterjas op!!!!!
  2. Brigitte:
    11 september 2022
    Hoi Paul, leuk dat jullie met zovelen gezellig en lekker hebben gegeten. Graag eens wat meer foto’s van de gerechten 😋