3e etappe Monteriggione - Siena

7 september 2022 - Zoetermeer, Nederland

Gisteravond met z’n zessen gaan eten. Gasten uit Canada, de USA, Italië en 1 Hollander. Vrij prijzig met 2 gangen. Maar wel erg lekker, lasagne en brasem. Gelukkig kon eten al om 19uur. Vrijwel meteen na eten plat. Wel nog een paar uur “genoten” van een of andere band op podium vlakbij. Volgens mij rond 12e was t stil en heb nog redelijk geslapen. Monteriggione is maar n piepklein stadje met eigenlijk alleen maar restaurants en hotels.

Vanmorgen om 7uur vertrokken na instantkoffie en een banaan. Gestart met Damiano, de Italiaan. Die is al 85! Maar ziet eruit als 65. Voor zijn leeftijd loopt ie enorm goed. Ik ben wel op eigen tempo doorgelopen, maar uiteindelijk was hij maar ‘nuur later dan mij in Siena. Vroeger liep ie de bekende marathons van New York, Rotterdam enz.

Uiteindelijk in Siena onderdak gevonden bij San Benedictine, een enorm klooster. Best weer goed onderdak, wel zonder diner en ontbijt, maar keukentje met koffie en een koelkast.

Straks voor eten maar ff kijken, lijkt me keuze zat, Siena is enorm groot. Ik denk niet dat ik vanavond nog ver loop in Siena, toch aardig moe gelopen vandaag.

Momenteel een hagelbui hier en voor komende dagen is er meer neerslag gemeld.  Nou ja, we zien wel, na 3 dagen hitte is het niet verkeerd.

Morgen wil ik naar Ponte d’Arbia, ongeveer 26km, met weinig klimmen. Bedoeling is om om even na 6uur te vertrekken.

Morgen meer!

1. Jacqueline:
    7 september 2022
    Hoi Paul,
    Zo te zien geen rechte weg vandaag. Fijn dat je aanspraak hebt met andere pelgrims. Als je in herbergen slaap kan je dus wel stempels scoren. Droge tocht morgen.
    Ps; het palioplein gezien?
  2. Lenie Flipsen De Hoon:
    7 september 2022
    Fijn dat het goed verloop allemaal
    Bij gisteren een flinke onweersbui
    Dus eindelijk regen
    Met de twee buurtjes is alles
    Ook laat Barak
    Nu aaien aaien dat jawel leuk
    Groetjes ma.