24 augustus rustdag Besancon.

24 augustus 2019 - Besançon, Frankrijk

Gisterenavond het rolluik van de kamer in jeugdherberg pas opengemaakt tot de zon weg was. Tot m’n verbazing heb ik zicht precies richting centrum Besancon.
Gisteren dus niks meer ondernomen en nog wat brood met kaas en worst gegeten.
Fijn is dat je hier een kleine koelkast op de kamer hebt! Alle eetwaar en een fles water koel gezet.
Vanmorgen om 8uur opgestaan en even naar buiten gelopen. Kwam Canadees tegen die ik gisteren al even sprak en die vertelde me dat ontbijten TOT 10uur kan, dus niet VANAF. Afijn, meteen maar gaan ontbijten dan.
Nog even alle kleding gewassen en richting oude stad gelopen. Toch een aardig eindje vanaf de jeugdherberg, half uurtje lopen.
Kop koffie gedronken op terras en links en rechts wat rondgekeken. Mooi stadje ja!
Op zoek geweest naar een paar goede wandelschoenen, maar niet geslaagd. Ik heb niet kunnen vinden wat ik zoek. Het is ook nog niet echt nodig, maar ik denk dat m’n huidige schoenen de tocht niet uitlopen!?
Is er trouwens weer terreurdreiging in Frankrijk? Zeer veel politie, maar ook zwaar bewapende militairen op straat.
Nou zijn er ook erg veel Afrikanen in de stad, misschien ook radicale!?
Ik ergerde me gisteren wel wat aan ze ik de jeugdherberg; eenpersoonskamer huren, er met het hele gezin intrekken en luide muziek spelen. Tja, ieder z’n plezier, maar val anderen daar niet mee lastig.
Net na de middag terug naar jeugdherberg voor lunch. Onderweg nog een stukje Comte kaas van 18 maanden gekocht.
Opvallend is dat ik relatief jong ben in de jeugdherberg! Tijdens de lunch zeer veel 65-plussers gezien en nauwelijks jeugd.
Erg groot trouwens de jeugdherberg, ik denk wel meer dan 100 kamers. Er aan vastgebouwd ligt nog eens een enorme flat, ik denk ook verhuur, van 12 verdiepingen.
Eerste geheugenkaartje camera vandaag volgeschoten (32GB). Straks weer eens de backup op telefoon en USB-stick bijwerken.
Misschien straks nog even naar Besancon, maar van rusten komt dan niet veel. Vanmorgen toch zeker 10km. gelopen. Dat is t nadeel van pelgrimeren, op je rustdag loop je je nog de pleuris!
Voor morgen de plannen iets gewijzigd, waarschijnlijk ga ik naar Ornans en niet naar Foucherans. Met een alternatieve route kan dan met hetzelfde aantal km’s. Reden is dat het morgen zondag is, in Ornans hogere scoringskans en bovendien een VVV en 2 campings. Moet lukken dus! Ik twijfelde er wel eens over, maar ben trots dat ik nog steeds niet reserveerde!
Vanavond stokbrood met Comté en het biertje wordt artisanaal, een La Goudale uit Arques.

Morgen dus weer op pad en een blog vanaf iets meer hoogte in de Jura,

Paul.

1. Peter:
    24 augustus 2019
    Zo te zien Paul is Beçonsan een prachtige stad. Geniet er nog even van en morgen gezond weer verder. Prachtige foto' s heb je geschoten.
  2. Jacqueline:
    24 augustus 2019
    Hoi Paul,
    Je hebt toch weer heel andere dingen gezien dan ik.
    Zo zit je met een paar dagen wel in Zwitserland denk.
    Over terrorisme weet ik niet maar er is wel een top in Biarritz dit weekend; mss dat ze daar wat nerveus over zijn?!
    Zet m op morgen!