Etappe 1 Santander - Santillana de Mar 34km.

7 mei 2018 - Santillana del Mar, Spanje

Hola volgers,

Ook dag 2 (etappe 1) glansrijk doorstaan.
Onverwacht toch goed geslapen in albergue van Santander. Lag er gisteren al om 19.30uur in, was aardig afgebrand van de busreis.
Half zeven zonder wekker wakker en rond 7 uur vertrokken. Santander vind ik geen erg fraaie stad en was blij dat ik er vandaan kon lopen. Eerste kilometers zijn niet erg fraai, eerst een enorm lange winkelstraat en dan tot Santa Cruz wat groothandels en industrie.
Afijn, onderweg enkele bakken koffie en tortilla gehad.
Zeer goede benen en iets verder dan gepland aangekomen in Santillana del Mar. Prachtig middeleeuws stadje.
Onderweg diverse pelgrims gezien/ gesproken, hoofdzakelijk Duitsers. Laatste km’s vandaag met Karl-Heinz gelopen. Komt uit de buurt van Venlo, net over de grens. Slechts één pelgrim gezien (Engelsman) die ook de Camino Lebaniego gaat lopen. Merendeel loopt de del Norte. Zal rustig worden denk.
De herberg voor vanavond is wel ok. Beetje volgepropt met bedden, maar wel goede bedden en de douche is errug goed!
Totaal vandaag 34km gedaan en morgen even kijken of ik ook iets verder ga dan gepland. Conditie is goed, het weer is fantastisch (zonnig en ca. 20 graden in de middag) en de hoogteverschillen vallen nog mee.

1. Peter en Gerda:
    7 mei 2018
    Dag Paul, het gaar weer goed met je, geniet en doe rustig aan. Buen Camino. Gerda en Peter.
  2. Dannis. 2015 Tiel-Santiago / 2017 Porto Santiago / 2019 Lissabon Porto / 2021 Del Norte:
    Hoi Paul, leuk om weer berichten van je te lezen. Bon Camino
  3. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Je gaat lekker; goeie benen en meteen 34 km afgelegd.
    Hopeijk kom je genoeg leuk volk tegen onderweg.
    Slapen in een herberg lijkt me toch minder gezellig.
    Groetjes
    Jacqueline
  4. Jacqueline:
    7 mei 2018
    In een lege herberg dus 😉
  5. Brigitte:
    7 mei 2018
    Hoi Paul, knap hoor die 34 km... wij waren al bekaf na 13 km per dag in NY 😰😅😇 Hoop dat je morgen weer een flink stuk verder komt met leuk gezelschap voor onderweg! Groetjes Brigitte oet ‘t zonnige en werme Mestreech 😎