Dag 40 Limoges-Flavignac

17 april 2016 - Flavignac, Frankrijk

Over het avondeten zal ik het kort houden. Het was een bak friet en opgewarmde diepvriesvis. Daar betaal je dan dik 17 euries voor!?
Gelukkig wel goed geslapen, s'morgens om 7 uur goed ontbeten en een half uur later op pad. Ik had al vernomen dat t een regenachtige dag zou worden en had de wandelkar al meteen afgedekt
 met de regenhoes. Na 2,5 uur zeiknat aangekomen in Aixe-sur-Vienne. Ik heb wel een nieuwe regenponcho aangeschaft, maar die zat helemaal onderin de wandelkar; donkerblond hé! Eerst even in treinstation geschuild en gedroogd en vervolgens in het centrum een café gevonden voor n kop koffie.
Vanaf Aixe-sur-Vienne werd de route gelukkig wel een stuk mooier. Limoges is leuk voor een dag, maar dat geld alleen voor het oude centrum, de buitenwijken (waar je 8km lang doorheen loopt) zijn niet echt mooi.
Ik was net helemaal opgedroogd, toen t weer ging regenen en ik weer zeiknat werd.
Wel wat praatjes gehad onderweg, vooral over de wandelkar. Een meneer met 4 ezeltjes probeerde me er zelfs een aan te smeren om de kar te trekken.
Vanaf Aixe-sur-Vienne wel aardig wat foto's gemaakt, zoals te zien op deze site.
De afstand vandaag was trouwens eigenlijk wat te veel, ik zal het aantal km's niet noemen, want dan krijg ik commentaar en moet ik t vooral rustiger aan gaan doen. Het waren in elk geval minder dan 30, maar meer dan 28km. Morgen en overmorgen loop ik echter maar 20km., ik ga het dus al wat rustiger aan doen.
In de herberg van Flavignac mazzel gehad, van de 4 bedden waren er al 3 gereserveerd. Nou kan ik wel weer gaan zeuren over reserveren, maar dat heb ik vorig jaar al gedaan.
Een madam kwam ik onderweg al tegen, Chantalle. Later kwam er nog een Frans echtpaar bij. Gelukkig spreken ze alledrie redelijk Engels. Het eten vanavond is bij beheerders van de herberg. Het zal allicht beter zijn dan in Limoges!
Al met al een hele beproeving vandaag (qua weer vooral) maar dit toch goed doorstaan. Komende dagen wordt het in elk geval beter weer.
Ik zit nog niet helemaal in de Santiagoroes, maar dat komt vast nog wel.
Vanavond dat eten was stomvervelend, ze blijven maar Frans lullen en vinden dat een wereldtaal. Nou ... ik geef t op met de Fransen, stuur maar n ander om ze beschaving bij te brengen!
Vanwege slechte verbinding zal ik foto's morgen hernoemen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marco:
    17 april 2016
    Vervelend dat weer, hebben we hier ook last van. Vandaag eerste langere tour op de motor vanwege hagel en regen beeindigd. Voor morgen beter weer gewenst, wandel ze en doe rustig aan.
  2. Jeannie:
    18 april 2016
    wat 't weer betref hier is 't niet veel beter hopelijk wordt het beter
    maar de zomer is nog lang veel succes met de reis de reis en hoop dat je goed aan komt Groetjes Jeannie Duckers blijf je volgen
  3. Theo en Lenie:
    18 april 2016
    Hallo Paul, we willen je om ongeveer 19 uur bellen.
    Het wandelen gaat goed, maar je hebt toch wat spier problemen.
    We hopen, dat het steeds beter gaat. Niet overbelasten denken wij.
    Groeten Pa en Ma.