Dag 101 Negreira-Olveiroa.

17 juni 2016 - Olveiroa, Spanje

Goed verblijf in albergue Negreira. Uitzonderlijk schoon met fris gewassen beddengoed, goede douche en goede voorzieningen in het stadje.
Gezelschap was wat minder, groep Amerikanen en een gruwelijke Oostenrijkse mevrouw die volgens mij iets te veel gedronken had.
Ik geloof dat er wel 4 albergues zijn in Negreira, het is ook relatief druk op de route naar Finisterre. Ik hoorde dat er 5 jaar geleden nauwelijks mensen liepen, nu zijn het er denk zeker 25 per dag. Vergeleken met de Frances route is het echter heerlijk rustig.
Nog even over de Compostela; veel mensen lopen vanaf Irun naar Santiago en dat is 830 of 860km. Heel lullig is dat ze slechts 775km krijgen bijgeschreven bij het pelgrimsbureau. Wat dat betreft bof ik maar weer.
Afijn, gisteren vroeg gaan slapen en vanmorgen al om 6.30uur op pad. Niet veel pelgrims gezien, omdat ik in de kop van het peloton liep. Vandaag ook weer goed in vorm, stevig doorgestapt, maar ook veel korte pauzes gemaakt. De route was prachtig mooi. Slechts weinig regen gehad en kunnen schuilen in bushokje tijdens een heftig exemplaar bui.
Tijdens het intikken van deze blog toch weer wat teleurgesteld geraakt, ik zie net mensen die weggestuurd worden omdat de albergue vol is. En helaas komt dat weer door mensen die reserveren. In de praktijk is de helft van de bedden hier nog leeg, maar de reserveerders kunnen op hun gemakkie doen, ze hebben toch een bed. Dus ook de Camino Finisterre wordt zo voor velen weer verpest, jammer.
Maar goed, ik heb weer genoeg gezeurd. Vanmiddag al een broodje dubbele omelet gegeten en straks eens kijken voor een klein menu.
Morgen wil ik doorlopen naar Finistere, toch weer dik 30km. Als de voorspelling klopt wordt het echter droog. Met de kust in zicht zal het wel een mooie tocht worden.

1. Peter en Gerda:
    17 juni 2016
    Hallo Paul, we sliepen in Finisterre in hotel Ancora, mooi hotel, schappelijke prijs voor overnachting (luxe kamer met douche en toilet) avondeten en ontbijt, als je dit wil!