Etappe 24: Sigueiro-Santiago.

26 september 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Wel mazzel dat de Spaanse toeristen een andere herberg hadden in Sigueiro. In albergue Camino Real was het vrij rustig. Ondanks niet zo goed geslapen. Om 7 uur opgestaan en ontbijt en koffie gemaakt.
Nog even gesproken met Engels stel en een Duitser en na 8uur op pad gegaan.
Geen fijn weer in te lopen, dichte mist. Na enkele uren lopen word je dan toch aardig nat. De route was hier ook weer iets aangepast, één steile klim is er uit gehaald. Door de mist is het moeilijk te beoordelen, maar denk dat de nieuwe route wel een vooruitgang is. Slechts enkele stukjes langs provinciale weg, de rest bospaden.
Ergens halverwege heeft een hotel een soort tent geplaatst met een koffie-automaat, speciaal voor pelgrims.
Door de mist niet zo veel foto's gemaakt. Pas vlak voor Santiago trok de mist langzaam op. Ik heb ruim een uur gepauzeerd en ben met t zonnetje de stad ingelopen.
Ik weet niet of er dreigingen zijn geweest, maar zeer veel politie in de stad en ook een politiehelikopter boven het centrum.
Meteen in de stad 5 Spanjaarden van de Ingles tegengekomen en gefeliciteerd. Ook nog een Amerikaans meisje van de Primitivo gezien, die kwam net terug van Finistera.
Erg druk in de stad met toeristen.
Geprobeerd om Compostela te scoren bij het pelgrimsbureau, maar daar stond een zeer lange rij. Kwam nog een Engels stel van de Camino Ingles tegen. Die wisten een goed adres om te eten en heb daar idd lekker geroosterde zalm gegeten.
Nu weer terug in monasterie Menor en denk dat ik vanavond niks meer doe. Morgen nog de hele dag de tijd voor van alles en nog wat.

1. Jacqueline:
    Hallo Paul,
    En nogmaals gefeliciteerd!
    Geniet nog maar even na van de pelgrimsfeer in het semenarie.
    Hopelijk scoor je morgenochtend je compostela..
    Jacqueline
  2. Peter en Gerda:
    26 september 2017
    Paul proficiat, knap gedaan allemaal. Geniet nog even van de caminosisters- en brothers!
  3. Theo:
    26 september 2017
    Hallo Paul, proficiat met je prestatie geniet nog maar een dag daar in Santiago engoede reis naar huis. Loop zelf al beettje met krukken. Groeten Pa uit Maastricht.
  4. Paul:
    26 september 2017
    Dat is goed om te horen! Wel nog ff rustig aan doen hè en voorlopig geen camino's gaan lopen!
  5. Paul oet Sjinne:
    26 september 2017
    Goede avond Paulus, muito felicidades, je hebt het weer geschaft! Geniet nog van de resterende vakantie dagen, we zien ons weldra.
  6. Jose:
    26 september 2017
    Hallo Paul , al heb ik weinig van me laten horen ( in Eys of binnen familie gebeurt ook het een en ander waardoor je niet reageerd maar heb je wel gevolgd,) heb genoten van je reis verslagen en mooie foto's je hebt hem wel weer geflikt leuke en minder leuke mensen ontmoet maar al met al zo te denken is het toch nog mee gevallen ,een groot chapaeu voor jou ik wens je nog fijne en aangename dagen en goede reis terug naar ons mooie dorpje Eys
  7. Thea Rousch:
    27 september 2017
    Paul weer een prestatie erbij. Top man. Proficiat. Hopelijk zien we ons weer bij Frans Jongen. Groetjes Thea