Etappe 19: Ferrol-Neda.

21 september 2017 - Neda, Spanje

Van de dag "niets" doen was ik eigenlijk nog vermoeider, dan na een pittige etappe. 2,5uur wachten voor Compostela en dik 1 uur voor de bus. Wel een paar km in Ferrol gelopen.
Rond 21uur al gaan slapen.
De bar bij het hostal gaat pas laat in de ochtend open en dus maar zonder koffie vertrokken om 7.30.
Mal tiempo vandaag met aan een stuk door regen. Hoofdzakelijk miezel, maar af en toe een flinke bui. Diverse keren onder een brug geschuild.
Eigenlijk wilde ik vandaag naar Pontedeume lopen, maar om 11uur kwam ik bij de albergue in Neda aan en ben daar gebleven. Ik was inmiddels zeiknat geregend en de voorspelling was de hele dag regen.
Slechts 13km gelopen dus vandaag. In de albergue waren al 2 Spanjaarden. Later kwam er nog een Engels paar en een Poolse jongen.
Albergue en omgeving zijn wel oké, maar zo vroeg aankomen vind ik maar niks.
Morgen wordt het weer waarschijnlijk beter en ga ik door naar Mino.
Vanmiddag een bar vlakbij gevonden en eindelijk een kop koffie gehad. Het is tevens een restaurant, maar ga straks kijken of er meer eetgelegenheden zijn.

Patatas bravas met een salade is het geworden. Geen grote keuze aan menu's, vandaar.

Wat het weer hier betreft heb ik me zelf ook wat vergist. Kouder dan gedacht. De regen valt wel mee, het is hier zelfs veel te droog op het moment!

Inmiddels nog drie Poolse meisjes en een jongen gearriveerd. Helaas van het verkeerde soort pelgrim, maar ja.

Tussen 21 en 21.30 komt de hospitalier voor stempel en betalen. Hopelijk kan ik morgen een stuk verder lopen en later in de middag aankomen. Vandaag om 11 uur was gewoon veel te vroeg.

1. Jacqueline:
    21 september 2017
    Hey Pelgrim,
    Ja dat is een slechte start daar in het pelgrimsbureau. Wachten (in mijn geval met rugzak op) deed ook meer pijn dat de berg op klunen.
    Dus maar ff opladen en morgen met plezier er weer tegenaan!
    Evengoed ben je een bikkel; bijna 3 weken op pad zonder echte rustdagen.
    Jacqueline
  2. Marco:
    21 september 2017
    Vandaag in Xanten bij zo'n bordje met een schelp staan wachten tot je langs kwam. Helaas tevergeegs.
  3. Theo:
    22 september 2017
    Hallo paul hier een berichtje uit het ziekenhuis in maastricht. Ben twwee dagen geleden geopereerd. Is goed geslaagd. Zal nog enige tijd duren aanrevalidatie.Groeten va mij en nog veel wandelplzier Theo
  4. Paul:
    22 september 2017
    Hoi pap,
    Had al gehoord over de operatie. Hopelijk valt het deze keer goed uit. Daar moet je in elk geval wel vanuit gaan! Volgende week vrijdag laat ben ik weer thuis, zal dan in het weekend op bezoek komen.
    Even volhouden nu tijdens het herstel en aardig zijn voor verpleging en dokter!
    Groet, Paul.