Etappe 16: Friol-Sobrado.

17 september 2017 - Sobrado, Spanje

Gisteren zijn uiteindelijk 5 pelgrims de noordelijke route naar Friol gelopen. Zonder GPS of routebeschrijving is deze niet te doen. Enkele mensen die ook noordelijk wilden lopen hebben de route niet gevonden en zijn zuidelijk gegaan,
Weer een toffe avond gehad in Friol. In het pension gekozen voor het pelgrimsmenu en dat was bepaald geen foute beslissing!
Ook in het pension was een beschrijving van de route van vandaag, naar Sobrado, te krijgen. Ik heb de GPS-track echter al.
Vanmorgen om 7.30uur ontbeten in het pension en rond 8uur gaan lopen. Vrij vlakke, maar mooie route. De paadjes zijn nog niet platgetrapt hier. Weer lekker rustig in mijn eentje gelopen en pas na 20km (5 voor Sobrado) weer ander pelgrims ontmoet in de eerste bar op de route. Net voor die bar aangekomen op de route van de Camino del Norte. En die route is me bekend van vorig jaar. Ik slaap ook dit jaar weer in de albergue in het monasterie van Sobrado dos Monxes.
Tussen de middag is het monasterie gesloten tot 16.30uur, dus eerst maar een terrasje gepikt.
Inmiddels dus binnen en een bed bemachtigd. Het is nu relatief rustig, ik denk rond de 40 pelgrims. Vorig jaar was het veel drukker.
Zo meteen eens op pad voor een maaltijd.

1. Jacqueline:
    Hoi Polleke,
    Nog een dag of 2 tot Santiago denk?
    En dan nog de Ingles doen; geniet ervan!
    Jacqueline
  2. Peter en Gerda:
    17 september 2017
    Hallo Paul, heb je die boomstammen ook nog mee gesjouwd???????????????
  3. COR:
    17 september 2017
    Hoi Paul, Ik ben weer bij. Alle verslagen gelezen en foto's bekeken. Mijn laptopje was bij onze Kees omdat het kuren had. Wat heb je goede foto's gemaakt! Zo 's Morgens in het donker starten lijkt me eng want dan kun je toch makkelijker fout lopen? Maar nu ben je er dus over 'n paar dagen al. Als je bergaf moet, pik jij dan ook je kar af en laat je hem voor je uit hobbelen? Groetjes: COR