Op weg naar huis.

23 september 2023 - Stresa, Italië

Gisteren dus de laatste etappe gelopen van Abbazio di Farfa naar Montelibretti. De B&B was erg goed, maar Montelibretti vond ik niet geweldig. Montelibretti is langgerekt met aan de ene kant het historisch centrum en ik zat dus aan de andere kant.

Ik heb in een winkeltje weer wat boterhammen met salami en pecorini laten maken als diner. In de bar nog een biertje gaan drinken en naar bed. Er zou nog een pelgrim komen, maar die is niet op komen dagen.

‘s Morgens tot 7uur geslapen. Opstaan, douchen, zeer sterke koffie en een bakje vanilleyoghurt (tja, dat kennen ze hier blijkbaar ook).

Om 8.30uur had ik de bus naar Passo Correse. En van daaruit een trein naar Rome Travestere. De bedoeling was om daar nog een nachtje naar de pelgrimsherberg te gaan.

Ik heb in Rome meteen een terrasje opgezocht om wat te eten en te drinken. Ondertussen op het net gezocht naar een bus/trein naar huis. Op de zondag helemaal niks, maar vandaag om 14.10uur wel. Niet lang gedacht en online geboekt.

Vervolgens een kilometer of 5 door Rome heen gelopen naar station Termini. Tja, en als je dan de toeristendrukte in het centrum ziet, ben je blij dat je er snel weg mag.

Inmiddels van Rome naar Milaan gereisd. Supersnel in 3 uur met topsnelheid van 300km/h. Nu zit ik in de trein naar Basel. Die is een stuk langzamer vanwege oversteek van de Alpen.

Straks in Basel nog een overstap op de trein naar Aken. Als het goed is kom ik daar morgenvroeg rond 7.00uur aan.

Het zit er dus weer op. Dank voor de berichten, mailtjes, appjes en mogelijk tot een volgende keer.

1. Peter:
    23 september 2023
    Goede thuisreis Paul.
  2. Pia:
    Hoi Paul, je hebt het weer heelhuids gesjaft! Vele kilometers berg op en af. Wat een gesjravel af en toe. Mooie herinneringen neem je mee naar huis, geweldig ! Goede thuisreis...
    23 september 2023
    Dat heb je voortvarend aangepakt. Lekker naar huis en daar uitrusten en nagenieten.
    Goeie reis!
    24 september 2023
    Hoi Paul, veilige thuisreis gewenst en dan nog effe een paar dagen nagenieten van alles wat je gezien en beleefd hebt?!
  5. Maria en Hein:
    25 september 2023
    Hoi Paul, Het zit er weer op, ook deze reis heb je gelukkig weer goed en gezond volbracht.
    We hebben genoten van je mooie verhalen en al die prachtige foto's.
    Inmiddels ben je weer thuis.
    Groetjes en misschien zien we ons nog eens in Eys.
    Hein en Maria.
  6. Bert en Mies:
    27 september 2023
    Ook wij hebben weer genoten van je mooie foto´s en verhalen. Nu weer heerlijk nagenieten in het mooie Limburg. Groetjes uit Oss